maandag 14 juni 2010

Rond de ark

Vlak voor de geboorte van onze oudste dochter keek ik door het raam van haar nieuwe babykamertje naar buiten. Ik zag een prachtig vogeltje zitten op een kabel van de ark, vlakbij het raam. Het bleek een ijsvogeltje te zijn. Ik heb snel een paar foto's met mijn telefoon genomen. Deze foto is de meest duidelijke maar helaas niet echt scherp. Het vogeltje zelf was prachtig!
De betekenis van de ijsvogel als krachtdier: zonneschijn, voorspoed, liefde.
Wat een mooie voorbode voor mijn ( toen nog ) ongeboren kindje...........




Verder hebben we soms kuifeendjes in de gracht:



En zodra het dan echt gezellig wordt en ze weten waar het brood te halen is, dan zijn het geen eendjes meer, maar groepies ;)



Deze meerkoeten met hun drie jongen komen elke dag even langszwemmen om hun portie brood te halen. De ouders zijn heel erg beschermend en zorgzaam voor hun jongen. Dat hebben de andere eendjes die te dicht in hun buurt kwamen wel gemerkt ; )








2 opmerkingen:

  1. Hoi Natasja, ik zag je reactie op mijn blog, dus ik dacht ik ga ook even bij jou neuzen. Wat leuk dat je op een ark woont. Een vriendin van me woont ook op een ark in Amsterdam, en zij is ook altijd weer zo enthousiast als ze ijsvogeltjes ziet. Mooi zijn ze, hè? Nu even verder lezen op je blog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Natasja, dank je wel voor je leuke reactie! Ik volg je terug, want ik vind het super waar je mee bezig bent en hoe je daar over schrijft en het fotografeert :) en wat mooi inderdaad, dat ijsvogeltje! Zal ik je wat stoms vertellen: ik wist serieus niet dat die in Nederland leven.. :# en wasnoten kende ik ook nog niet ;-) Ik ga denk ik nog een hoop leren van jouw blog. Leuk! Hartelijke groeten, Marielle

    BeantwoordenVerwijderen