woensdag 9 juni 2010

Wasnoten

Ik heb al even geleden wasnoten besteld om mee te wassen. En dit doe ik nu al een tijdje. Ik vind persoonlijk dat het goed werkt. Eerlijkheidshalve moet ik hier wel aan toevoegen dat ik ze niet getest heb op hele vuile was.
Je kunt een paar wasnootschalen in een waszakje doen en deze doe je dan in je wastrommel. Als je op lage temperatuur wast, kun je ze meerdere malen gebruiken. Alleen voor witte was is het beter om een extract ervan te gebruiken ( die je ook zelf kunt maken ) omdat het zou kunnen gaan vlekken. Het is in ieder geval erg economisch en natuurlijk. Na gebruik kunnen ze op de composthoop. Maar je kunt er bijvoorbeeld ook een aftreksel van maken en het op je planten spuiten als een natuurlijke manier van ongedierte bestrijding. Voor een uitgebreide uitleg over wasnoten en wat je er allemaal mee kunt, kun je eens op deze site van wasnoot.nl kijken.

Waar ik benieuwd naar ben is of jullie deze wasnoten ook wel eens geprobeerd hebben?! En wat jullie ervan vinden?!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen