dinsdag 13 juli 2010

Mijn lichaam

Soms sta ik kritisch voor de spiegel
want het beeld bevalt me niet
Ik zie rimpels, vlekjes en strepen
en mijn silhouet is verre van petit

Maar jij vertoont de sporen van mijn leven
jij vertelt me mijn verhaal
Jij was het huisje van mijn dochters
wat nou schoonheidsideaal?!

Jij draagt mijn ziel en pompt mijn hart
Jij maakt dat ik de wereld om mij heen ervaar
dat ik kan ruiken, proeven, horen, voelen en zien
Waar ik ook heen wil, jij brengt me daar

Je bent prachtig, maar ik was het vergeten
omdat ik van een strakke buik zat te dromen
Vanaf nu zal ik je alleen nog koesteren
Ik heb je al te lang voor lief genomen


( 09 juli 2010 )

2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat mooi! Zelf geschreven? Dan vind ik het nog mooier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor je compliment, Roelien.

    Liefs, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen