donderdag 26 augustus 2010

Boeken

Ik ben al een paar weken inspiratieloos. Ik weet niet wat ik wil schrijven en wat ik wil doen. Als ik mijn huis weer aan kant heb en mijn meiden op bed liggen, heb ik eindelijk de kans om de kelder eens aan te pakken. Maar als ik daar het lampje aan doe en die troep zie, weet ik niet waar ik moet beginnen. Ik moet er echt voor in de stemming zijn en die stemming ontbreekt nogal.
( Ik heb het een tijdje uitgesteld, omdat ik last van mijn rug kreeg. In de kelder kun je namelijk niet rechtop staan en dat is vervelend als je veel moet tillen.)

Verder zou ik nog zoveel willen doen:

- schuur opruimen
- schuur verven
- kelder opruimen
- gangkasten opruimen
- alles in huis een vaste plek geven

Maar er komt weinig uit mijn handen. Is het de naderende herfst die mij onrust geeft, zoals ik al bij enkelen gelezen heb? Ik weet het niet, maar die onrust is er.
Het enige wat ik nu wel veel doe is lezen. Heel veel lezen.

Manlief is een aantal avonden aan het klussen bij vrienden die een nieuw huis hebben. En als ik dan het dagelijkse avondritueel achter de rug heb, ( kindjes naar bed, woonkamer op orde en de was opgevouwen )vind ik het heerlijk om te lezen.
In de trein naar mijn werk, voor het slapen gaan, of stiekem even op de w.c. ( teveel info??? ) lees ik weer hele hoofdstukken.

Ik heb in de afgelopen week al vier boeken uit:




En ik wilde hier een foto bijvoegen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Zelfs de computer heeft last van de wisseling der seizoenen, denk ik ;) ( ondertussen heb ik de foto er toch opgekregen, yeah )

5 opmerkingen:

  1. en welke boeken heb je de afgelopen week dan gelezen? Misschien krijg ik daar dan ook weer leesinspiratie van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom doe je de kelder niet s'morgens dan is je lichaam nog niet zo moe en heb je misschien minder last van je rug.
    Ik bedenk me net heb jij dan een kelder op een ark?
    Je moet gewoon lijstjes maken uurtje schoonmaken uurtje lezen werkt echt!!
    Voor mij althans.
    x Yentl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha lol @ de courgettes. Kweenie, ik krijg ze, ze zitten in mijn groententas en het is het enige dat groeit in m'n tuin.
    I sees a pattern...

    Oh, en dan ben ik een beetje jaloers op jou... Nou ja, groot woord maar ik heb al tijden geen serieuze letter meer gelezen. Alleen een boek over bezatte engelsen die zo veel mogelijk naamgenoten gaan vinden.

    Als je zulke dingen niet doet, is de tijd er niet rijp voor... het komt heus wel. Of niet, en dan is het blijkbaar gewoon goed voor jou zo. Kan ook toch? Je woont prachtig, hebt twee mooie dochters en leest graag.

    Laat het gewoon. En als je op een gegeven moment opeens opstaat om een keukenkastje leeg te halen: just go with the flow, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb juist moeite te lezen: ik spring steeds op om 'even' iets te gaan doen. Ik wilde dat ik de rust kon vinden voor een goed boek. Daar verlang ik best naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dans een beetje met het leven mee en niet te veel tegen de stroom in gaan dat is veel te zwaar. Als het nu teveel inspanning kost, laat het los doe dat waar je wel inspiratie voor hebt en wees daar dan tevreden mee, leg de lat gewoon niet te hoog.
    groeten en fijne zondag, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen