maandag 9 augustus 2010

Project Kelder

Ik denk dat ik een beetje te laat ben ( of juist te vroeg misschien? ), maar ik heb zin in een rigoureuze schoonmaak. Sterker nog: ik ben er al een beetje mee begonnen de afgelopen week. Het grappige is, dat ik op meerdere blogs lees dat veel mensen ook begonnen zijn met het uitruimen van kasten en kamers. Zij bijvoorbeeld. Ik ben dus niet de enige...

Eén van de redenen voor die schoonmaak is, dat we een aantal rekeningen hebben liggen ( en verwachten ) die betaald moeten worden en dat deze maand net een weekje te veel lijkt te hebben.
Begrijp me niet verkeerd: we hebben nog steeds te eten, maar ik kijk wel steeds vaker naar de statiegeldflessen die ik nog heb liggen, ;)

Als het even krapper wordt, dan heb ik altijd de neiging om heel veel op te ruimen, to do-lijstjes te maken en spullen uit te zoeken die ik op MP kan zetten of kan verkopen op de rommelmarkt. Ik heb een grote behoefte aan overzicht! ( en centjes natuurlijk, hihi )

Dus ik ben vrolijk begonnen met de kelder. Wij hebben trouwens een kelder van 9m bij 3,5 m in onze ark, dus je kunt begrijpen dat dit niet zomaar even een klusje is!
Verder staan er allemaal spullen die al jaren in dozen zitten en van het ene huis naar het andere zijn gegaan, zonder er acht op te slaan. ( "kunnen we misschien ooit nog eens gebruiken ", "hebben we van die en die gekregen", je kent het wel?! )

Maar goed, de Tripp Trapp kinderstoel is al zo goed als verkocht en voor de rest verwacht ik nog wat spulletjes te kunnen verkopen. Heerlijk, het ruimt zo op...


Even een beeld van hoe onze kelder eruit ziet, vol met troep:




5 opmerkingen:

  1. Haha dat klinkt zo bekend ja. Nog effe iets op MP zetten, statiegeldflessen opzoeken, broekzakken nakijken, vakjes van de auto...

    Succes, het lijkt me nogal een projectje.

    Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar de rest van jullie ark. Klinkt zo bijzonder om op het water te wonen.

    Jullie hebben wel een 'dinges' met bananendozen he? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Natasja, wat een geweldige kelder...de ark zal wel even geweldig zijn! Leuk om op je blog te lezen en te zien wat je bezighoudt.

    Groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blog Blog Blog , zo heb je niets om handen en zo heb je een blog , en wat voor een! Ik wou je even laten weten dat ik je blog enorm leuk en goed vind , (wat nou twijfelen over niet goed kunnen schrijfen ??? je schrijft goed !) Wat een leuke stukjes over de kinderen joh , en wat worden ze groot he . nu onze ark nog even duurzaam maken , en opruimen (moeten die foto s van de kelder nou ) en dan gaat het helemaal de goede kant op . ik wou je even laten weten dat ik heel erg TROTS op je ben en dat ik onwijs veel van je hou !!! (dus er zijn wel dingen die je kan ???) Een hele dikke zoen van je mantje ,Dre

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het probleem met veel ruimte.
    De ruimte loopt vanzelf vol met van alles.
    Het is nu leger?
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Rob,

    Nou, helaas is het nog niet veel leger omdat ik last van mijn onderrug had gekregen. ( in de kelder kun je niet rechtopstaan en als je te lang en te zwaar tilt, tsja..... )
    Maar dat is nu weer redelijk over en fase 2 kan dus beginnen. Ik wil nog steeds naar een rommelmarkt en ik denk wel dat ik binnen een maand op de eerste sta. Daarna misschien nog een. En overige spullen gaan naar de kringloopwinkel en/of het Leger des Heils

    Bedankt voor je interesse,

    Natasja

    BeantwoordenVerwijderen