woensdag 29 september 2010

Inspiratie

Er zijn momenten dat ik zoveel in mijn hoofd heb, dat ik niet eens weet wat ik er, op dat moment, allemaal mee kan doen. Geweldige ingevingen op het gebied van groen leven, natuur, spiritualiteit, gedichten schrijven, opvoeden, koken en ja, zelfs huishouden ( al moet ik zeggen dat dat laatste iets minder voorkomt ;) )

Helaas overkomt me het tegenovergestelde ook regelmatig de laatste tijd. Geleefd worden door omstandigheden, drukte en zelf opgelegde verplichtingen. Het reageren op dingen in plaats van echt te leven. Mijn denken en handelen worden gestuurd door de dingen die om mij heen gebeuren in plaats van door mijn gevoel en intuïtie van binnen uit. Een gevoel van onmacht steekt zijn kop op en verlamd me cel voor cel............hoe kom ik uit die ratrace?

En dan ineens komt het weer; je loopt buiten en je ziet een vlinder, de lucht kleurt in prachtige tinten voordat de zon ondergaat, je speelt met je kinderen, je leest een tijdschrift, je praat met iemand, kijkt op iemands blog, luistert naar muziek of kijkt naar de maan en de sterren, het maakt niet uit wat het is, maar de inspiratie is terug. Je voelt je gevuld met ideeen, bruist van geestelijke energie en je voelt je verbonden met alles om je heen. En uiteindelijk besef je dat het altijd al vanbinnen heeft gezeten, maar het had even een vuurtje nodig om tot ontbranding te komen.


Als voorbeeld een foto van de tijdschriften die ik erg graag lees en waar ik mijn portie inspiratie vandaan haal:



En de links naar de sites van deze tijdschriften:

Happinez
Changethinkpositive
Green.2

En dit is het schrift met harde kaft dat ik speciaal heb gekocht om mijn gedichten in te schrijven:




8 opmerkingen:

  1. De Green2 ken ik niet. Is dat een leuk tijdschrift? Zo klinkt het wel, misschien maar eens kijken of ze dat bij ons in de bieb hebben.
    Oh ja, even over de biologische bananen bij AH. Ik vind ze verschrikkelijk droog smaken, maar dat is persoonlijk hoor. Maar goed, ik vond het een mooie prijs om ze in ieder geval eens te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, Jolanda, bedankt voor je reactie
    Ja, ik vind de Green2 een leuk en inspirerend tijdschrift, het is tevens een van de twee tijdschriften waar ik op geabonneerd ben.

    Ik heb de biologische bananen bij de Albert Hein nog niet geprobeerd. Ik weet ook niet of het dezelfde zijn die ik bij de Deen altijd haal, de biologische en Fair Trade bananen. Zal dus even moeten kijken. Jammer dat ze zo droog smaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je voor deze tip!
    Ik was hier net al even namelijk en toen zag ik het tijdschrift Change bij jou...ik moest daarna de stad in om een cadeautje voor een vriendin te kopen en dat is dus de change geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. PS. Je tijdsinstelling klopt niet, mijn reactie heb ik geplaatst om 3 uur ´s middags ipv 06.04, dit kun je veranderen bij instellingen (tijdsnotatie voor reacties), groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Roelien, bedankt voor je reactie. Leuk dat je de Change hebt gevonden!
    Enneh, de tijd heb ik aangepast hoor ;)

    Groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik mis de FLOW in je lijstje. hihi.
    Ik ken de Green ook niet. Nog nooit gezien. Happinez vind ik ook een leuk blad. Dat krijg ik wel eens van een vriendin te leen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Merel, de Flow heb ik tot nog toe maar 1 keer gelezen, maar ik ga hem vast nog een keer halen. Het is niet de reden waarom ik hem dan koop hoor, maar ik vind wel dat de Flow een onwijs mooie omslag heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenbaar! Dat contrast tussen bewust zijn, en opgeslokt worden door de dagelijkse gang van zaken.

    Ik kende alleen het tijdschrift Happinez! Weer wat geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen