vrijdag 22 oktober 2010

Fascinatie

Als we met z'n allen in bad gaan, dan is er een moment dat het helemaal stilvalt in de badkamer. Dat is het moment dat mijn man zijn onderbroek naar beneden trekt en twee kleine meisjes gefascineerd toekijken naar wat er tevoorschijn komt.
Aurora, de oudste, begint dan een beetje te giechelen en zegt: Piemol!! Papa heeft een piemol! Waarna Lynn, de jongste, ook gezellig mee gaat doen. Eerst was het bij haar nog " pinjol ", maar ze is erg leergierig en haar zusje helpt ook mee om het
( bijna dan, op één letter na ) goed te zeggen: piemol. Het woord wordt nog enkele keren herhaald en dan kunnen we gewoon in bad en is het over.

Nu wordt het ondertussen ook als "vies" woordje gebruikt en hoor je het van beide meiden heel vaak, vooral in de auto.

Gisteren haalde ik mijn meiden op bij opa en oma en daar hoorde ik al dat het woord al enige malen was gevallen. Toen ze bij mij in de auto zaten begon het weer.
Het woord schijt een enkele keer en piemol continu.
En natuurlijk ontzettend gegiebel van twee meiden.
In eerste instantie dacht ik: laat maar, als je er geen aandacht aan besteedt, gaat het vanzelf wel over. Maar dat ging het dus niet. En na een dag werken, was ik er ook wel klaar mee. " En nu houden jullie op met dat woord. " Maar goed, dat bleek teveel gevraagd.......
Dus dacht ik aan de manier waarop mijn ouders ermee omgingen. Zij lieten ons ( mijn broer en mij ) tien minuten lang "vieze" woorden zeggen als wij zo'n bui hadden waarin we onze nieuw opgedane woordenschat vrolijk verkondigden. Na een minuut was die woordenschat dan uitgeput en werden die overige 9 minuten wel een hele lange tijd. En mijn ouders maar zeggen dat we gewoon alles mochten zeggen, maar dat we wel door moesten gaan. De lol was er dan snel af. Nu kon ik dat concept wel gebruiken, alleen voor een vierjarige was dat misschien teveel van het goede. Dus ik zei tegen haar: "Zeg het woord maar een heleboel keer achter elkaar." Ze hield het toch een goede twee minuten vol, met maar één woord!
En toen..............:" Mama, ik vind het niet leuk meer." "Nu wil ik graag woordjes met de letter "n" leren." En daar kwamen de normale woorden weer. Heerlijk, wat een rust.

Tot het laatste stukje van de autorit:

Aurora: " Lynn, zeg eens pie."
Lynn: " Pieee."
Aurora: " Lynn, zeg eens mol."
Lynn: " Mol, hihihihihi piemol, piemol."
Aurora: " Ohhh, mama, Lynn zegt piemol, dat mag toch niet!"

I give up!

6 opmerkingen:

  1. hihihihihihihihihihihihihi, ze zijn vreselijk (leuk)die twee!!!!!!!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het straalt wel van de gezichtjes, die ondeugendheid. Heerlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha zit echt hardop te lachen hier (manlief is met de kindjes in bad dus ik lijk niet raaaar ofzo)

    Geweldig die smoeltjes van ze. You must be a veeeeery proud mommy :)

    Die van die tien minuten vieze woorden zeggen is echt een geweldige tip. Is ook geweldig natuurlijk. Helemaal als je het zegt en papa en mama reageren semi-boos terwijl je weet dat ze moeten lachen :)

    Naar mama's voorbeeld riep Lena van de week: gottedomme! Toen zei ik per ongeluk dat ze dat alleen mocht zeggen als ze iets echt heel erg klote vond.

    Ze knikte en heeft het niet meer gezegd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihihihi heerlijk die meiden :-)
    ohhh en vieze woorden zeggen... zoooooooo aantrekkkelijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha tja hier komen ook wel eens woorden voorbij waarvan ik denk OEPS , maar meestal stopt t na een tijdje vanzelf....al loopt de jongste van ons nu continue te roepen...DOMME! (in potverdomme) en meestal komt er dan een naam achteraan dus DOMME MAMA!! en dan met een heeeeeel boos snoetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw kinderen zijn niet voor één gat te vangen! Maar toch werkte het in ieder geval even.

    BeantwoordenVerwijderen