dinsdag 9 november 2010

Elfjes en creativiteit

Ik heb iets met elfen. Sinds ik als kind bij mijn nichtje een boek gelezen heb over een elfje met prachtige illustraties, spreken ze tot mijn verbeelding. Ben ik ervan overtuigd dat elfen bestaan, nee, maar ik ben er ook niet van overtuigd dat ze NIET bestaan. Ik laat het lekker in het midden en laat mijn fantasie samen met de elfen door groene bossen, langs stromende beekjes en over kleurige bloemen vliegen.

Hier vind je afbeeldingen van elfen die ik heel erg mooi vind. En vooruit, hier nog een paar.

Nu heb ik ook nog een heel mooi boek voor het tekenen en schilderen van elfen en andere magische wezens. En ik wil het graag gaan proberen.




Eigenlijk wil ik het al een hele tijd ( het boek heb ik al bijna vijf jaar ), maar ik heb me al die tijd laten tegenhouden doordat ik denk dat mijn niveau van tekenen ongeveer gelijk is aan dat van een achtjarige. Blijkbaar heb ik altijd het idee gehad dat als je ( als volwassene ) ergens aan begint, dat je het ook moet kunnen, of in ieder geval de aanleg ervoor moet hebben. Alsof een tekening een prestatie zou moeten zijn. Nu is het tijd om dit aan de kant te zetten, want wat er ook voor een creatie uit gaat komen, ik vind het belangrijker om het te gaan proberen en mijn creativiteit de vrije loop te laten en dat gaat niet als je een creatie beoordeelt op het niveau van verstand. En wie weet.............word ik wel ontzettend beroemd na mijn dood ;)

2 opmerkingen:

  1. Proberen moet je het zowiezo. En ook al zou blijken dat je niet zo goed kan tekenen (trouwens wie bepaald dat) dan beleef je er misschien wel een immens plezier aan en dat is toch het belangrijkste.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof dat mijn reactie niet doorkwam...ik wou zeggen dat ik het een geweldig idee vind. Jezelf creatief uiten is een proces. Wat er uit komt, is een verrassing geen verwachting..

    BeantwoordenVerwijderen