vrijdag 12 november 2010

Lampionnen en fantasie


Gisteren was het Sint Maarten. De meiden hadden zich er al helemaal op verheugd en zongen thuis het ene liedje na het andere. Het weerbericht was echter iets minder positief, dus het bleek nog even afwachten of het te doen was om langs de huizen te gaan. Manlief en ik moesten allebei werken en overdag waren de kinderen bij mijn ouders. Die hadden lekker patatjes gehaald om half vijf, zodat hun maagjes gevuld zouden zijn op het moment dat ik ze kwam ophalen. Mijn moeder is samen met Aurora en Lynn al wat deuren van hun flat langsgeweest en toen ik ze kwam halen hadden ze al wat kadootjes en snoep in hun tassen zitten. Wij moesten zelf nog eten en keken thuis naar Buienradar. Dat voorspelde niet veel goeds rond een uur of zes
( de tijd dat we naar buiten zouden gaan ) Na wat overleg besloten we dan maar wat eerder naar het ziekenhuis te gaan, waar mijn schoonvader tot zondag in ligt, en daar de lampionnen te tonen aan opa, oma en tante. Toen we aankwamen werd het licht in de zaal snel uitgedaan en kwamen de kindjes met hun lampionnen binnen. Een paar patienten waren al op de hoogte ( mijn schoonzus werkt in het ziekenhuis ) en hadden snoep gehaald. Zo lief! Nadat de lampionnen en de meiden waren bewonderd in de zaal waar mijn schoonvader lag, waren de verpleegkundigen aan de beurt om ze te bewonderen. En van hen kregen ze ook weer snoep! Vervolgens leek het hen een goed idee om ook in de andere zalen een klein beetje Sint Maarten te brengen en zo hebben de meiden nog een heleboel plezier gehad en de patienten ook. In de ziekenhuiswinkel kregen ze zelfs een ijsje. De opbrengst ( toch niet onbelangrijk voor een twee- en een vierjarige ) was eveneens geweldig. Al met al een hele leuke, ietwat aparte Sint Maarten viering.

Vandaag kwam er een vriendinnetje van Aurora spelen. Ze wilden graag tekenen met de nieuwe viltstiften die Aurora gisteren had gekregen. Ik vind het geweldig om te zien hoeveel fantasie ze hebben. Er werden meisjes getekend met hele lange haren tot op de grond, hartjes met rokjes aan en ogen en hele gespierde armen. Een van die hartjes woonde in de lava van een vulkaan en had volgens de tekenares een hele gemene mond...... Meisjes met en zonder borstjes werden door de andere tekenares getekend met letters erbij.
De laatste paar dagen ben ik druk bezig om wat tekenvaardigheid op te doen. Ik wil graag elfen tekenen, zoals twee logjes geleden beschreven staat, en begon met paddestoelen, bomen en gras te tekenen en natuurlijk een elfje met vleugels, een toverstafje en een hele lange jurk. Wel een elfje dat zich had omgedraaid, omdat ik dan geen handen hoefde te tekenen ;)
Enfin, de meiden lieten hun kunstwerken zien en gaven een hele beschrijving erbij en ik vond het niet meer dan eerlijk om ook mijn creatie te laten zien. " Ohh, wat mooi."
" Ik ga ook een elf tekenen." Mama glom van trots. Maar uiteindelijk was het mijn jongste dochter die over de meeste fantasie bleek te beschikken. Ze keek naar mijn elfentekening, hield haar hoofdje scheef en zei: " Isse vliegtuig."

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke Sint Maarten voor de meiden en in het ziekenhuis zullen de meeste patienten het ook wel heel leuk hebben gevonden.

    Misschien kun je eens een tekening van een elf die je getekend hebt op je blog zetten. Ik ben reuze benieuwd. Ik zou zelf ook willen tekenen maar kan het naar mijn eigen mening niet maar ga het zeker nog eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, een vliegtuig!! Heb je daar zo je best op gedaan.
    Wat een bijzonder mooie Sint Maarten-viering. Waarschijnlijk is dat zo'n moment die je kids hun hele leven zal bijblijven. Heerlijke herinneringen kweken, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is er geen youtube tutorial elfen tekenen? :D

    Sint Maarten klinkt erg cool! Hebben ze hier niet...

    BeantwoordenVerwijderen