vrijdag 19 november 2010

We hebben een moestuin!

Het is zover! We hebben middels de voicemail gehoord dat we de moestuin hebben.
Ik word, als het goed is, vanmiddag teruggebeld door de vrouw van de vereniging en ik heb al begrepen dat ze het oude vervallen tuinhuis/schuur eigenlijk per direct willen laten slopen en afvoeren. Wij hebben toegezegd voor de sloop te zorgen en de vereniging heeft laten weten voor de afvoer te zorgen ( in samenspraak met de vorige eigenaresse ).
Het lijkt me zo heerlijk om straks in het voorjaar van alles te zaaien en te planten om het vervolgens te zien groeien en te oogsten. En wat zal ik er allemaal van kunnen koken/maken.........Ik kan haast niet wachten om te beginnen!



We zullen het langzaam moeten opbouwen. Allereerst maar een klein knap zelfgebouwd schuurtje neerzetten om tuingereedschap en andere benodigdheden in te kunnen opbergen. En dan eens goed naar de oppervlakte van de tuin kijken om te zien hoe we het willen indelen. En mocht het budget het toelaten, dan wil ik volgend kalenderjaar sparen voor een tweedehands kasje. Maar goed, first things first. Eerst maar eens zorgen dat de tuin opgeruimd is.....


10 opmerkingen:

  1. Gaaf! Wat leuk!
    Daar ga je vast veel plezier van hebben!

    Groetjes Thessa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk plekje zo te zien. Fijn joh.

    Nog drie maandjes dan kan het eerste spul de grond al weer in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Veel werk maar ook veel plezier en ontspanning kan ik uit ervaring vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke tijd zul je daar hebben...en je kunt er het hele jaar van genieten (inmaken, wecken, invriezen). Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk, jullie zullen er vast veel plezier aan beleven en helemaal als het straks oogsttijd is voor jullie groenten e.d.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. grutjes wat leuk, wel enrom bewerkelijk ook en zo te zien valt er nog een hoop in/aan de tuin en het huisje te doen,tot 3 jaar geleden hadden wij ook een volkstuin maar toen kreeg ik nog 2 kindjes en wegens drukte zijn we er toen maar mee gestopt want t is echt erg leuk maar vraagt ook echt veel tijd poeeee
    maar soms mis ik het wel....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je moestuin! Een flinke stap in de richting van duurzaamheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Natasja,
    Ik heb laatst het boek "Dochter van de jungle" verloot en Kopka won het. Nu heeft zij het boek uit en wil ze het graag weer doorgeven. Maar ze heeft zelf geen blog meer en vroeg mij of ik nog iemand wist.
    Heb je nog interesse?
    Zo ja, stuur mij dan even een mailtje: fideldiedein@gmail.com
    Groeten, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd! Het is echt geweldig zo'n tuintje, je voelt je lekker buiten terwijl je vaak toch in de stad zit.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen