vrijdag 3 december 2010

Sneeuw


Wat een verrassing bij het opstaan....het sneeuwt en niet zo'n beetje ook!!
Nu heeft het hier de afgelopen dagen wel wat gesneeuwd, maar de grote sneeuwval was onze stad een beetje voorbij gegaan.
En nu hier dan eindelijk ook zo'n pak ligt, tovert het wel een hele grote glimlach op mijn gezicht. December is voor mij de maand met leuke dingen voor de kinderen, maar ook een hele drukke maand, een maand van haasten, rennen en vliegen. En nu lijkt de tijd te vertragen door de sneeuw, de kinderen genieten van elke voetstap die ze in die sneeuw achterlaten en van het vooruitzicht om straks lekker op de slee te zitten. Ons keukendakraam is volgesneeuwd en dat geeft een prachtig sfeer-effect in de woonkamer, in de tuin liggen centimeters sneeuw en ik weet zeker dat daar vandaag nog een sneeuwpop uit zal worden gemaakt. Misschien gaan we ook nog naar de dijk om lekker met de slee van de dijk af te glijden en natuurlijk moet mama het eerst even zelf uitproberen;).
Al met al een magische wereld , waarin je je even in een andere tijd op een andere planeet waant.................

7 opmerkingen:

  1. Ja wat een sneeuw he !! En grappig, ik zie waar jij woont ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi he, al dat wit. Hier ligt ook een aardig dik pak. Leuk! En koud! :) Geniet er van straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HEERLIJK GENIETEN HÈ?????

    Prachtige plaatjes ook....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Natasja,

    Bedankt voor je berichtje! Wat een fijne plaatjes op deze blog. Hier is het ook zo mooi wit.

    Ik ben in de zomer van 2009 met een project meegeweest naar Uganda. Dit werd georganiseerd door de stichting Kisoboka (www.kisoboka.nl) Deze stichting heeft veel verschillende projecten lopen in Jinja, Uganda. Alles wordt georganiseerd vanuit het Kisoboka huis. Een plek om samen te komen. Zo wordt er veel samengewerkt met de vakschool en het jongensweeshuis. Ik ben in deze zomer langs all projecten geweest en heb meegedraaid met het dagelijks leven. Ik vond het er heerlijk. De mensen daar zijn prachtig. Uganda heeft voor altijd een plekje in mijn hart!

    Ik kan er uren over praten. Misschien dat ik er nog een keer een blog aan wijd.

    Check vooral eens de website. Daar vind je veel informatie.

    Ben jij als eens op dit soort reizen geweest?

    Liefs, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hé. Ik vind het helemaal geweldig al die sneeuw. Op een of andere manier geeft het rust in een (veel te) drukke tijd.
    Ik geniet van de katten, die met afschuw hun poten schudden en van de kleine meid die nu bewust sneeuw ziet, er in stapt en ook uitglijdt. Zo is winter heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, prachtig he!! En inderdaad, het vertraagt het tempo, dat vind ik ook het fijne.
    Ik snap ook niet waarom je mij niet kan mailen. Het adres klopt wel. Ik heb aan Kopka gevraagd of ze even een reactie op jouw blog wil achterlaten, anders weet ik het ook niet.
    Geniet van de sneeuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Natasja,

    Van Jolanda begreep ik dat jij het boek graag wilt hebben. Als je me je adres geeft dan zal ik het je op sturen. Of misschien kan Jolanda mij je emailadres mailen. Zo hoe fik mijn emailadres niet op het www te zetten en kan ik je tovh bereiken.

    Groet Kopka

    BeantwoordenVerwijderen