dinsdag 19 juli 2011

Schoolreisje en een knoopje



Vanochtend is mijn oudste dochter de bus ingestapt om met school naar Artis te gaan. En wat vind ik het geweldig voor haar om zo'n leuk schoolreisje te hebben.( mijn eigen gevoelens over Artis even niet meegerekend.... )

Een heel avontuur.....eerst allemaal nog even plassen natuurlijk en dan met de klas richting de bus! Daar stapte mijn kleine stoere reiziger de bus in om er vervolgens na enkele minuten weer uit te stappen omdat hij vol zat. Ze werd naar een volgende bus begeleid en kon gelukkig daarin plaatsnemen. Uiteindelijk wist ik niet meer precies waar ze zat, heel moeilijk te zien met die reflecterende ramen. Dus als mama heb ik de hele bus maar nagezwaaid en handkusjes gegeven.

Ach ja, ik gun het haar van harte om wat te zien, om op avontuur te gaan en te ontdekken, maar wat is dan toch dat knoopje in mijn maag?? En wat doen al die nare beelden van busongelukken in mijn hoofd?

Ik denk dat ik vandaag maar lekker druk bezig ga zijn en opgelucht zal ademhalen als de bussen met " verstopte " kindertjes weer terug zijn bij school, om vervolgens heel relaxed ( alsof er geen diepe opluchting plaatsgevonden heeft ) te vragen of ze een leuke dag heeft gehad en wat ze allemaal heeft meegemaakt.

Stoere mama...........;)

2 opmerkingen:

  1. Ik heb toch ook altijd zorgen als ze op schoolreisje gaan… Ik denk dat bijna alle moeders dat hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee hoe is het nu met je moestuin en de woonboot? Geen zin meer om te bloggen?
    Alles goed gegaan met schoolreisje hoop ik?
    Groetjes uit Zeeland, hopelijk is alles goed met jullie!!!

    BeantwoordenVerwijderen