woensdag 23 november 2011

Dus........!



Zo, het is vandaag precies een week geleden dat ik gestopt ben met roken.
Ondanks de lasertherapie ervaar ik veel moeilijke momenten, vooral omdat de gewoonte er hardnekkig ingesleten is. En ik mis mijn momentjes voor mezelf, die ik door een sigaret te roken gecreëerd had. Maar het is waarschijnlijk op te lossen door een leukere, gezondere variant te verzinnen om even een ( mama-) break te hebben.
Verder snoep ik teveel, met name chocolade en ergens ben ik blij dat gisteren mijn verstandskies is getrokken, scheelt weer een dag bunkeren. Dat hongerige gevoel houdt erg aan, al moet ik zeggen dat de tip om eiwitrijk voedsel te eten wel helpt!

Al met al ben ik blij dat ik gestopt ben en zet ik ook de helft van het geld dat ik niet meer uitgeef aan sigaretten apart om daar iets leuks voor te gaan doen. Eerst voor mezelf een kadootje, als motivatie en beloning en straks is het een potje om met het gezin leuke dingen te gaan doen.

Mijn man zegt dat ik lekkerder ruik en als ik het moeilijk heb, zegt hij me hoeveel sigaretten aaneengesloten ik al NIET gerookt heb, de afgelopen dagen. Die teller staat nu op 161 sigaretten. Het zou toch zonde zijn om weer helemaal overnieuw te moeten beginnen met tellen!

Ik sta er dus nog steeds voor de volle honderd procent achter en ik zie mezelf ook niet meer roken. Maar als iemand nog tips heeft voor wat betreft het onderdrukken van het "honger"gevoel of misschien hele andere tips om niet teveel aan te komen, dan hou ik me aanbevolen. ( p.s. zoethoutstokjes en worteltjes zijn het niet voor mij)

Liefs van een niet-roker ( die belooft om geen vervelende ex-roker te worden )

7 opmerkingen:

  1. Veel drinken, liefst water of kruidenthee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke goed van je!!!! Volhouden, hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen tips hier, ik kwam behoorlijk aan, maar ben dat ook wel weer kwijt geraakt na een dieetje....

    Succes, je gaat goed!!!

    Groet Kopka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een nieuwe hobby zoeken die echt veel tijd en energie vraagt, zoals hard lopen....je laat het dan wel uit je hoofd om weer te gaan roken. Het geeft je ook een enorme energieboost!

    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je man klinkt als een fijne coach! Die trekt je er wel door.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En je man is dan ook vreselijk trrrrrotssss op je ! En ja , je ruikt nu echt een heel stuk lekkerder (gelukkig geen asbak smaak meer) . En om dat aankomen tegen te gaan weet ik nog wel wat leuks hoor, maar daar hebben we het wel even over als je thuis komt vanavond (daarna kun je altijd nog gaan hard lopen).???? Ik hou van je en o ja vanavond zitten we al op 250 peuken !!!!! KANJER

    BeantwoordenVerwijderen