dinsdag 20 maart 2012

Off she goes................

Daar gaat ze dan, mijn kleine grote meid. Vandaag voor het eerst naar de kleuterschool. Het is nog maar 1 ochtendje per week, totdat ze vier is, maar het is weer zo'n mijlpaal. Al weken houd ik mezelf voor dat ik ruimte krijg om wat meer voor mezelf te doen, om het huis sneller aan kant te krijgen en zodoende ook zelf opgeruimder, frisser en energieker te zijn als de meiden dan uit school komen. Dat ik ' s ochtends kan gaan sporten of naar de moestuin kan gaan. Heerlijk. En bovenstaande is allemaal waar en klopt ook. Maaaarrrr, dan kom je 's avonds je dochter een kus geven en daar ligt ze dan in bed, haar haartjes naar achter en haar gezichtje lijkt weer een beetje op dat van haar als baby en je beseft dat er weer een periode bijna afgesloten is. Wat je er ook voor terug krijgt, niets brengt deze tijd meer terug. En dan komen dan toch de traantjes bij mama. Ondanks alle beredeneringen van het verstand, is daar dan toch het gevoel. Mijn kleine meid is groot geworden en ik ga haar missen thuis!



Dus vanochtend met levensgrote broodtrommel op weg naar school. Mama voor eens een keer erg vroeg op het schoolplein!! Al is dat ook niet gunstig, aangezien het dan zoooo druk is en Lynn houdt daar niet van. Nadat haar jas is opgehangen, beginnen de tranen te stromen over haar wangen. Na een dikke knuffel klemt ze zich nog even stevig tegen me aan.

En daar gaat ze dan op schoot bij haar nieuwe juf, nog steeds snikkend. Nadat ik mijn telefoonnummer heb opgeschreven voor de juf, krijg ik ineens een vriendenboekje van een jongetje in mijn handen gedrukt. Hij kijkt er serieus bij. Ik ben nog een beetje verbijsterd, nu al een vriendenboekje mee naar huis, en ze zit nog maar een paar seconden in je klas. Zijn moeder kijkt vrolijk en zegt dat Lynn er in mocht schrijven van hem omdat ze zo verdrietig is. Wat lief!! En ondanks de tranen van Lynn, bij de laatste knuffel, geeft dat jongetje mij de hoop dat het allemaal wel goed zal komen.
In de auto nog even het nummer " Titanium " keihard gezet ( jaja, niets kan me deren, ik ben van titanium, blablablabla ;-) ) en een paar traantjes weggewerkt. Na een uur kwam dan het verlossende telefoontje van de juf: " Het gaat goed met Lynn, ze is lekker in het keukentje aan het koken. Dus je kunt nu van je vrije ochtend genieten." Bij deze dan ;-)

7 opmerkingen:

  1. O slik, ik moest gelijk aan mijn eigen dochter denken toe ze voor het eerst naar de basisschool ging. Vreselijk vond ze het daar, inmiddels zit ze al lang en breed op het voortgezet onderwijs (met veel plezier) en gaat mijn jongste volgend jaar ook al naar het voortgezet onderwijs. Dan is voor ons deze periode al weer afgesloten, zucht wat gaat de tijd toch hard. Vanavond moeten we de papieren voor het door hem gekozen school inleveren.
    Succes, en geniet van je kids iedere periode heeft zo zijn charmes
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsja, dit soort mijlpalen zijn heel dubbel! Maar wat heerlijk dat zo'n jongetje als het ware een helpende hand toesteekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn kleindochter ging gisteren voor het eerst naar de peuterspeelzaal, ze vond het er zo leuk. En ik genoot van de foto, die mijn dochter opstuurde.

    Het zijn echt wel mijlpalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor jullie reacties

    @ Bianca: wat gaat het inderdaad toch hard en wat fijn dat je jongste het nu naar haar zin heeft op school.
    @ Vlijtig Liesje: ik vond het zo'n bijzonder voorvalletje, van dat jongetje. Echt ontzettend lief
    @ Haagje, wat fijn dat je kleindochter het meteen zo leuk vond! Lynn zit nog 1,5 dag in de week op de creche en sinds ze laatst van de peutergroep naar de 3+ groep is overgegaan, kan ze maar niet wennen. Veel huilen als we haar wegbrengen. Dus hield ik mijn hart vast voor vandaag dat ze naar de basisschool ging. Maar na een uur belde juf dus al dat het goed ging en toen ze uit school kwam vanochtend had ze hele verhalen. Ik ben zo blij voor haar dat ze heeft genoten en al is het allemaal nog wel eng, ze komt er wel, maar ik denk dat we allebei ( Lynn en ik ) even deze ervaring van de eerste dag moesten doormaken. En een eind is ook een nieuw begin....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je dochter met hele verhalen thuis kwam en dat ze het naar haar zin heeft gehad. En wat ik erg bijzonder vind is dat de juf je opbelde om te zeggen dat het goed ging. Dat geeft toch ook een fijn gevoel dat je dochter in goede handen is.
      Groetjes Bianca

      Verwijderen
  5. oh slik ik moest mn jongste zoon in januari naar school brengen, t blijft moeilijk vinnik.Gelukkig heb ik mn kleine meissie nog thuis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aaah, fijn dat ze het toch nog leuk is gaan vinden uiteindelijk...
    Weirde shit, opgroeiende kindertjes. Wel lekker dat ze wat groter worden maar toch he. Kan me voorstellen dat het gek is, allebei naar school.

    Onze gaat in april en zoontje gaat dan twee ochtenden naar de psz. Ook wel weer eens lekker rustig :)

    BeantwoordenVerwijderen