donderdag 31 mei 2012

De moestuin

De afgelopen dagen heb ik druk op de moestuin gewerkt. Het is enigszins verslavend, heb ik gemerkt....

De tuin ziet er al heel anders uit, dan toen we hem net overnamen:


Nu is de tuin helemaal omgespit en heb ik al aardappelen, prei, wortelen, uien, knoflook, sla, pepers in de bak en tomaat en pompoen gezaaid/geplant. De kale onbegroeide delen worden dit weekend beplant met gras, zodat de meiden kunnen ravotten in de tuin. Manlief heeft al een heel mooi tegelpad aangelegd. Dat is op de foto misschien slecht te zien, omdat er nog een heleboel stopzand overheen ligt. Vanavond is hij samen met een vriend bezig om het terras bij het huisje erin te leggen. En morgen of overmorgen legt hij het gras erin en dan wordt het al wat. Het tuinieren zelf op de moestuin is niets voor hem, maar de grote klussen doet hij graag en daar ben ik maar wat blij mee.

Dit jaar is nog steeds een soort van probeer-jaar, alles moet nog een plekje vinden en in de loop van de tijd wil ik graag wat kleurrijke vaste planten om de hele tuin wat op te vrolijken. En ja, mijn grote droom............misschien over een paar jaar een mooi kasje!! Maar goed, ik ben er ontzettend blij mee en alles op z'n tijd.






6 opmerkingen:

  1. Zo, jullie hebben al veel werk verzet!
    Wat een prachtig plekje om te mogen tuinieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er mooi uit! Het is nu groeizaam weer dus misschien kun je al snel oogsten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat heb jij een werk verzet, geweldig! Hoop dat je ook dit jaar al heeeel veel lekkers uit eigen tuin kan oogsten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zooo, jullie hebben veel werk verzet. Ik zal vandaag ook mn fototoestel meenemen. Ik heb toch nog wel brandnetelstukjes maar ik kom er ook! (maar voor mij is het het derde jaar!).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor jullie reacties, maar nu krijg ik toch teveel eer hoor ;-).
    Al heb ik aanzienlijk wat werk gehad in de tuin, het spitten is door iemand anders gedaan. De rest is wel allemaal door ons gedaan. En er zal nog veel meer gedaan worden. Maar ere wie ere toekomt, en de eer van het spitten is niet die van mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is toch echt een heel mooie moestuin. Het is zo leuk om te zien, hoe alles groeit en eten uit eigen tuin smaakt zo goed!!
    Ik heb mini moestuin (gewoon bij huis), voor het tweede jaar. Vorig jaar was ik meer voedselvoorziening voor alle buurtslakken, maar nu staat alles in bakken en tot nu toe gaat het goed. Ik heb bieten, broccoli, sla, erwten, aardbeien, knoflook, tomaten en paprika.

    BeantwoordenVerwijderen