zondag 17 juni 2012

Oud ambacht

Laatst had ik het tijdschrift "Seasons " gekocht. Bij het doorbladeren zag ik ineens een artikel met als kop: " Klimrek in de groei " waarin het gaat over de vlechter Piet-Hein Spieringhs die, buiten manden, ook tuinafscheidingen, tuinornamenten, tipi's, berceaus en andere dingen van wilgentenen vlecht.
Ik vond het een heel leuk artikel en werd helemaal enthousiast en nieuwsgierig naar wat je allemaal kunt maken van wilgentenen.

Verder heeft hij heeft ook zijn eigen website met allerlei voorbeelden wat hij van wilgentenen maakt en hij blijkt ook cursussen te geven.

Ik zag dat hij bezig is een vlechtboek te schrijven en ik ben van plan het te kopen. Het lijkt mij prachtig om met wilgentenen zo'n kleine berceau te maken en deze op te vullen met bijvoorbeeld blauwe regen. Ik denk dat ik een cursus ga volgen....








2 opmerkingen:

  1. Wauw, zo'n tunnel vind ik echt prachtig! Ik zie mijn oudste dochter daar al in staan, in een witte trouwjurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg leuk! Mijn man is bezig met het vlechten van een schuttinkje tussen onze tuin en die van de buurman, van de twijgen van onze eigen wilg. Elk jaar wordt het hekje een paar cm hoger... sommige (wilgentak)paaltjes hebben wortel geschoten :-)

    BeantwoordenVerwijderen