zondag 23 maart 2014

ziek meisje

Vorige week begon de koorts. Lynn (5) had het de hele dag al koud gehad op school, hoestte flink en haar wangetjes zagen rood. Bij het opnemen van haar temperatuur bleek ze hoge koorts te hebben. Tsja, weer eens een virus opgepikt, denk je dan.
Vrijdag zat ik op een borrel en werd ik gebeld door mijn man dat ze nog steeds hoge koorts had en dat hij het toch niet vertrouwde. Aangezien we het weekend zouden ingaan, besloot hij haar mee te nemen naar de huisarts. Zij bleek niet aanwezig, maar er was een vervangend arts. Die onderzocht haar en constateerde een middenoorontsteking ( het zag rood, zei hij), keelontsteking en een luchtweg infectie. We vonden het een beetje vreemd, die middenoorontsteking, want ze klaagde helemaal niet over oorpijn, maar goed. Hij schreef een 3 daagse antibiotica kuur voor, waarbij ze elke dag 1 dosering zou krijgen.

Vrijdag had ze haar eerste dosering binnen en zaterdag leek het al een stuk beter te gaan. Ze hoestte nog wel, maar haar koorts was weg en ze was vrij alert, at goed en leek een stuk actiever.
Vandaag echter kwam de koorts in alle hevigheid terug. Wat me ook al eerder de week was opgevallen, toen ze bij ons in bed kroop omdat ze 's nachts niet kon slapen, was dat haar ademhaling snel en oppervlakkig klonk. We besloten contact op de nemen met de Centrale Huisartsenpost en daar vertelde ze mijn man dat ze geen middenoorontsteking had, het was wel rood volgens haar, maar niet voldoende om de ziekteverschijnselen te verklaren ook omdat ze ook geen last had van haar oren. Wel bleek uit haar onderzoek dat ze longontsteking had. Nu krijgt ze een andere antibiotica kuur ( Amoxicilline ) en die moet ze 7 dagen lang, 3 keer per dag innemen. Voorlopig niet naar school en veel rust heeft ze nodig. Arm meisje!

Heeft iemand hier ervaring mee?

2 opmerkingen:

  1. Dat zijn geen fijne dingen! Veel knuffels en veel rust. Sterkte en beterschap voor jullie meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie, Sandra. Ik kan nu zeggen dat het ondertussen weer goed gaat. Mijn oudste dochter werd diezelfde week ook nog ziek en ondertussen zijn beide meiden weer naar school

    BeantwoordenVerwijderen