maandag 28 april 2014

Een oude interesse oppakken

Al jaren ben ik in het bezit van een metaaldetector en ligt die te verstoffen in de kelder.
De reden die ik toen had, nadat ik hem gekocht had, was dat ik zwanger was van mijn oudste dochter, ik had gewoon geen zin en puf om ermee te gaan werken op dat moment. Daarna had ik mijn handen vol aan mijn kind, huishouden en schema's en toen dat allemaal netjes in elkaar gehaakt was ( voor zover je daar bij mij van kan spreken ;) ) bleek ik weer zwanger te zijn.
Nu is de jongste al 6 jaar en had ik natuurlijk al jaren eerder een poging kunnen ondernemen om deze hobby weer op te pakken, maar verder dan mijn fantasie en het lezen op diverse computersites ging dit niet.

En nu?! Nu kriebelt het als nooit te voren. Ik hoor ook meer mensen erover praten dat ze een detector willen aanschaffen.
En dat maakt weer dat ik steeds enthousiaster wordt. Niet zozeer omdat anderen er ook een willen aanschaffen, maar omdat op het moment dat je het erover hebt, de fantasie weer geprikkeld wordt die ervoor heeft gezorgd dat ik hem in eerste instantie heb aangeschaft. Veel mensen zoeken in en rond mijn stad naar munitie, maar mijn voorkeur gaat uit naar overblijfselen van oude volken. De ultieme fantasie ( die zelfs voor enkelen bewaarheid werd ) is natuurlijk om een schat te vinden. Uit de tijd van de Vikingen, de Romeinen of welke stam/welk volk dan ook. Maar zelfs dat is voor mij niet het meest belangrijk; ik vind het gewoon machtig interessant om iets te vinden uit een andere tijd, omdat ik dan kan opzoeken wat het is, waar het voor gebruikt werd, wat voor mensen er gebruik van maakten. Welke mensen er zoveel jaren voor mij op die plek zijn geweest, wat hen dreef etc etc.
Ik snap wel dat ik waarschijnlijk niet op alle vragen een antwoord zal krijgen, maar ik vind het prachtig allemaal.
Maar goed, eerst maar eens beginnen natuurlijk, want zonder gevonden voorwerp is het toch een stuk minder interessant.

Ik merk zelfs dat ik een hele andere keuze voor boeken heb gekregen. Hieronder zie je twee foto's:
die van de boeken die ik vandaag " gescoord " heb in de Kringloopwinkel en een afbeelding van de metaaldetector die ik lang geleden heb aangeschaft.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen