maandag 30 juni 2014

Aangevlogen


Zaterdag kwam ik op mijn tuin en ik legde mijn spullen neer bij de deur van mijn huisje. Ineens hoorde ik een geluid in het huisje en toen ik door het raam keek, zag ik een heel klein vogeltje fladderen en tegen het raam botsen. (Wij hebben kleine tochtgaten in het huisje en vermoedelijk is het meesje zo naar binnen gekomen, maar kon hij de weg terug niet meer vinden.)

Nadat hij een paar keer heen en weer had gefladderd, bleef hij met open snaveltje stilzitten op een nog niet geïnstalleerd aanrechtblad. Ik had ondertussen de deur van het huisje opengedaan, maar waarschijnlijk was hij bang voor me en durfde hij er niet uit. Dus toen maar een handschoen aangedaan en het meesje opgepakt.

Toen ik buiten was deed ik mijn hand open om hem vrij te laten, maar ik denk dat hij weer op krachten moest komen en hij bleef nog even zitten. Toen kon ik dus een paar fotootjes van hem maken. Een ervan zie je hieronder. Even later vloog hij weer weg een boom in.

1 opmerking:

  1. Hij kijkt je ook echt zo aan van, dank je wel dat je mij respecteert. Mooi om te zien dan mens en natuur ook samen kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen